Strona Główna · Galeria · Księga Gości · Kontakt21 Styczeń 2018
Nawigacja
♦ STRONA GŁÓWNA

♦ GALERIA ZDJĘĆ

♦ LINKI WWW

♦ FORUM

♦ KSIĘGA GOŚCI

♦ DOŁĄCZ DO NAS

♦ SUBSKRYBCJA

♦ KONTAKT


Zobacz też
♦ linia kolejowa nr 307

♦ pomnik: TKt48-130

♦ rozkład Jazdy

♦ Projekt Kolei Drezynowej

♦ trochę dat

♦ historia węzła kolejowego

♦ ekologia transportu

♦ mapka schematyczna
Stowarzyszenie
♦ statut

♦ cele Stowarzyszenia


♦ skład zarządu

♦ dokumenty

♦ ustawa o transporcie kolejowym w Polsce

Kalendarium
Kalendarium kępińskiego węzła kolejowego

..::1800::..
1 marca 1870    Rejestracja Towarzystwa Kolei Wrocławsko - Warszawskiej.

18 marca 1870    Towarzystwo Kolei Wrocławsko - Warszawskiej otrzymało koncesję na budowę i eksploatację pruskiego odcinka linii z Oleśnicy do granicy Królestwa Polskiego w Podzamczu.

1 marca 1872    Pierwszy rozkładowy pociąg dociera do Kępna (z Sycowa).

26 maja 1872    Uruchomienie odcinka z Kępna do Podzamcza.

jesień 1872    Zawiązanie spółki Kolei Poznańsko - Kluczborskiej, której udziałowcami byli kupcy i bankierzy ze Szczecina i Berlina oraz gmina miejska w Poznaniu.

czerwiec 1873    Rozpoczęcie robót przy budowie lini Kluczbork - Poznań.

10 grudnia 1875    Oddanie do eksploatacji linii Kluczbork - Poznań.




..:1900::..
1 sierpnia 1904    Akcjonariusze Kolei Wrocławsko - Warszawskiej sprzedają spółkę państwu pruskiemu.

1 października 1911    Otwarcie odcinka Kępno - Rychtal.

1913    Otwarcie do użytyku trzystanowiskowej parowozowni zwrotnej w Kępnie.
TKt48-183 i 72 przed szopą w Kępnie ok. 1989r.


1926    Budowa łącznicy wschodniej.

1927    Budowa łącznicy zachodniej.

23 lipca 1925    Ogłoszenie ustawy o budowie kolei Kalety - Podzamcze (Dz.U. RP nr 74/25 z dnia 23 VII 1925r., poz. 514)

6 listopada 1926    Uruchomienie ruchu towarowego na linii Kalety - Podzamcze.

1 kwietnia 1927    Uruchomienie ruchu pasażerskiego.

15 maja 1927    Przejazd pierwszego pociągu pośpiesznego.

28 listopada 1965    Elektryfikacja odcinka Kalety - Herby Nowe.

7 września 1973    Ukończenie elektryfikacji linii Kluczbork - Poznań.

28 października 1981    Oddanie do użytku zelektryikowanego odcinka Herby Nowe - Kępno

1991    Zawieszenie ruchu pasażerskiego do Namysłowa

TKt48-163 z poc. osobowym na lini Namysłów - Kępno.


16 maja 1992    Ostatni pociąg prowadzony trakcją parową (TKt48-87).

TKt48-87 z poc. specjalnym w Ostrowie Wlkp. 16 V 1992.


1992    Wstrzymanie ruchu na linii Ostrzeszów - Namysłaki

1994    Zawieszenie przewozów towarowych do Namysłowa.

1999    TKt48-130 została ustawiona jako pomnik techniki.

TKt48-130 jako pomnik w Kępnie.



..::2000::..
maj 2000    Ograniczenie ilości pociągów pasażerskich na odcinku Kępno - Wieluń z pięciu do trzech par na dobę.

Wieruszów, pociąg osobowy do Kępna, ok. 2001r.



1 października 2002    Zamknięcie ruchu na odcinku Kępno - Oleśnica

SP42-174 z ostatnim pociągiem z Oleśnicy do Kępna...


9 grudnia 2006    Zawieszenie ruchu na linii kolejowej nr 181 (Wieluń - Kępno - Oleśnica). Od tego dnia na dolny peron w Kępnie wjeżdza tylko jedna para pociągu rozkładowego (relacja Kępno - Poznań Główny)


1 czerwca 2007    Reaktywacja ruchu pasażerskiego na odcinku Kępno - Wieluń linii kolejowej nr 181. Poranny pociąg z Kępna przedłużony do Herb Starych, a wieczorny aż do Katowic.


2015    Co nas czeka???

Zegar
Wspierają nas:
0

0

0

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.